جمعه, فروردين 10th

Last update12:16:11 AM

شما اینجا هستید: صفحه نخست خاندان یانگ شاگردان خاص

شاگردان خاص

 

شاگردان مخصوصِ استاد بزرگ یانگ جون

 Grand Master Yang Jun's Disciples

 

شاگرد مخصوص برگردان واژه ی Disciple, 弟子 است.  مراسم پذیرش disciple بخشی مهم از فرهنگ سنتی چین است که دیرباز تا به امروز راه انتقال دانش، تجربیات و مهارت های استاد به شاگرد از نسلی به نسل بعد بوده است که در سنت تای چی هم از جایگاه ویژه ای برخوردار است. بعد از برگزاری این مراسم و پذیرفته شدن توسط استاد، که به اصطلاح چینی "rù mén 入门" یعنی "از در به درون آمدن" نامیده می شود، شاگرد به صورت رسمی یکی از اعضای آن خانواده می شود و استاد او که اکنون شیفو 师父 خطاب می شود (به معنای استاد-پدر) نام جدیدی به او می دهد و شاگرد و استاد وارد مرحله جدیدی در رابطه خود می گردند. شاگردان مخصوص مسئولیت آموزش، ترویج و گسترش هنر خاندان به شکل اصیل آن، همانگونه که از شیفوی خود فراگرفته اند، را داشته و نیز به واسطه ی تایید ایشان از سوی نسل حال حاضر خاندان یانگ، سبب اطمینان خاطر هنرجویان و تای چی کاران از اصالت آموخته های خود هستند. اسامی شاگردان مخصوص استاد بزرگ یانگ جون را به جهت آشنایی و آگاهی تای چی کاران و علاقمندان در این گفتار قرار می دهیم.

۱- در سال 2012 طی مراسمی با حضور بزرگان و نمایندگان خانواده های یانگ، وو، سون و چن، استاد یانگ جون نه نفر از شاگردانش را به عنوان شاگردان مخصوص (disciple) خود برگزید. اسامی آنها جهت آشنایی علاقمندان به شرح زیر می باشد:

disciples2012-1000

 

سِرجیو آریون (Sergio Arione)، اریک مدسِن (Eric Madsen)، کلودیو مینگارینی (Claudio Mingarini)، آقای ادوارد مور (Edward Moore)، گیسِپ تورتِرو (Giuseppe Turturo)، رُک سِوِرینو (Roque Severino)، آنجلا سوسی (َAngela Soci)، جِیسن یانگ (پسر استاد یانگ جون) (Jason Yang)، نینا یانگ (دختر استاد یانگ جون) (Nina Yang)

 

۲- در سال ۲۰۱۴ استاد یانگ جون دومین سری از شاگردان مخصوص خود را در شهر لویی ویل طی مراسمی پذیرفتند:

Disciple

杨雅谦Duc Nguyen Minh, 杨雅竹 Pam Boyde, 杨雅兰Teresa Zuniga, 杨雅儒Konstantinos Kotsifakis, 杨雅诚Ruben Coirini, 杨雅梅Anna Siniscalco, and 杨雅信Fernando De Lazzari.

 

۳- در سال ۲۰۱۷ استاد یانگ جون سومین سری از شاگردان مخصوص خود را طی مراسمی به یادماندنی پذیرفتند:

new disciples2

 عکس از ژورنال انجمن بین المللی تای چی سنتی خاندان یانگ

 ۴- در سال ۲۰۱۸ استاد یانگ جون چهارمین سری از شاگردان مخصوص خود را طی مراسم باشکوهی در شهر داتونگ چین پذیرفتند. وجه تمایز این مراسم با سه مراسم گذشته پذیرفته شدن دو نفر از شاگردان ایرانی استاد یانگ به عنوان شاگرد مخصوص ایشان بود که در ایران و منطقه ی خاورمیانه برای نخستین بار روی داد.

Disciple 6

 آقای مقداد عبدی پس از دریافت حکم شاگرد مخصوص (Disciple 弟子) از دست استاد بزرگ یانگ جون در مراسم بَی شی (拜师) و ورود به خاندان یانگ با نام "یانگ یاشِنگ 杨雅笙" به عنوان نسل ششم، شهر داتونگ چین سال ۲۰۱۸

 

disciple 1

آقای مرتضی مرادی پس از دریافت حکم شاگرد مخصوص (Disciple 弟子) از دست استاد بزرگ یانگ جون در مراسم بَی شی (拜师) و ورود به خاندان یانگ با نام "یانگ یاشیائو 杨雅箫" به عنوان نسل ششم، شهر داتونگ چین سال ۲۰۱۸